La trobada personal amb Jesús

Era l'estiu i buscava. Tenia 14 anys. Vaig descobrir l'amor de Déu. Sense esperar-ho, vaig trobar-me personalment amb Jesús. Com? Llegint vides d'algun sant i pregàries diverses. La meva vida va canviar. Vaig començar a descobrir la pregària i a resar. El fet d'anar a missa es va convertir en una decisió pròpia, joiosa i alegre. Servir a la família i als altres era ja una manera d'entendre la vida, perquè Jesús havia canviat la meva vida. L'important era "donar", no pas "tenir".

Malgrat tot, han passat els anys i les intermitències d'aquest món així com les seves circumstàncies i atraccions no sempre m'han tingut arrelat a Crist. No sempre he viscut l'amor incondicinal. Sense adonar-me'n, me n'he allunyat a vegades. Però quan sembla que hi ha un abisme davant meu, sento un xiuxiueig: "Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi". (Ap 3, 20)

Torno a obrir la porta, torno a tenir aquesta trobada personal amb Jesús. Però vull que sigui sovint aquesta trobada. No vull que l'amistat es trenqui sota cap circumstància. Al contrari, vull obrir la porta a Crist cada dia. Vull ser ferm en la prova, sofert en la dificultat. Qui em sostindrà? La segona carta de Pere em respon:

"Heu de treballar amb tot l'esforç perquè la vostra fe vagi acompanyada de la virtut; la virtut, del coneixement; el coneixement, del domini d'un mateix; el domini, de la constància; la constància, de la pietat; la pietat, de l'estimació fraterna; l'estimació fraterna, de l'amor. Perquè, si posseïu en abundància aquestes qualitats, no quedareu inactius ni sense fruit en el coneixement de nostre Senyor Jesucrist. El qui no les posseeix no hi veu, és un curt de vista, i s'oblida que ha estat purificat dels seus pecats d'altre temps. Per tant, germans, esforceu-vos més encara per refermar en vosaltres la crida i l'elecció de Déu; si ho feu així, mai no caureu, i us serà concedida generosament l'entrada al Regne etern del nostre Senyor i salvador Jesucrist."