Per què vaig a missa?

No hi vaig per l'espectacle que pugui veure, per la gent que hi va o hi deixa d'anar, pel que diran, perquè un dia em van aconsellar d'anar-hi, perquè és una obligació, perquè toca, perquè el capellà em cau bé, perquè pensi que si vaig a missa quedaré bé amb segons qui...

Hi vaig perquè un amic m'està esperant. Jesús m'ha convocat. I com tot amic, el vull tractar. M'hi sento bé amb ell. Jesús se serveix de l'Església, de la Paraula i dels sagraments per fer-se present, per comunicar-se. Sempre hi ha una conversa amagada entre Ell i jo. Sempre hi ha una comunicació que mentre passa la missa, visc interiorment.

Hi vaig per Jesús. Aquest Jesús de les benaurances, de la bondat, de la radicalitat, de la misericòrdia que se'ns mostra en els Evangelis, està més present que mai en l'Eucaristia. Si no fos per Jesús, quin sentit tindria anar a missa?

Tinc ganes de trobar-me amb ell, d'escoltar-lo, de sentir que m'estima, de percebre que no hi ha ningú que vulgui més el bé per mi que Ell.

Jesús ens invita a assistir a missa, i encara que les celebracions siguin pobres, res més ric i pròsper hi podem trobar: perdó, fraternitat, paraules d'amor, paraules de vida eterna i molta, molta intensitat espiritual. Jesús és per tothom.