dilluns, d’octubre 03, 2011

Una indústria incorpora a Catalunya unes 50 persones al dia

Es calcula que al món, cada dia, unes 50.000 persones s'incorporen a una empresa de màrqueting multinivell, també anomenada de màrqueting per relacions o que fins i tot podríem traduir per indústria de comerç en xarxa.

Són empreses de venda directa que treballen en xarxa i que permeten guanyar diners per la venda directa dels productes i comissions per les vendes de l'equip que s'ajudi a crear amb el propi esforç.

Aquestes empreses tenen una trajectòria més o menys llarga, però no totes són serioses i compleixen amb les normes reguladores de cada país. Les bones, creixen, es fan grans i donen sortida econòmica a moltes famílies que volen o tenen necessitat d'emprendre però no compten amb els recursos suficients per fer-ho.

Aquestes empreses són molt diferents entre elles. Venen productes diferents o serveis diversos (teleomunicacions, paquets turístics...) i tenen plans de compensació o de guanys molt diversos. I per això, perquè són molt diverses, aquestes empreses generen confusió i fins i tot controvèrsia. A més, algunes d'elles són estafes en piràmide, la qual cosa és important distingir.

Algunes d'aquestes empreses van iniciar la seva trajectòria fa molts anys. Algunes de les més antigues són: Amway, Herbalife, Forever Living... No es poden comparar entre elles i caldria mirar cas per cas què demanen, què proposen i quines possibilitats té cada persona per entrar de manera fiable en aquests negocis tan madurs. Tenen l'avantatge, però, de ser una referència per a molta gent, d'haver estat les pioneres i d'haver donat oportunitats a molta gent.

Altres empreses, més noves, tenen, segons alguns experts, uns plans de compensació o de guanys, més adaptats als temps actuals. Empreses com Forever Green, Xango, EvolvHealth... són considerades més modernes en aquest sentit i, per tant, més positives per a la persona que vol entrar en aquest negoci ja que requereixen una inversió baixa o molt baixa per entrar.

Distinció entre empresa d'estafa en piràmide (fraudulenta) i empresa seriosa i legal de màrqueting multinivell
És important distingir entre empreses serioses i empreses que poden ser o són una estafa. Per això, he anotat 7 diferències bàsiques entre una estafa o possible estafa en piràmide i una empresa multinivell seriosa i digna per una persona. Són aquestes:

1. Quantitat d'entrada que demana la companyia. L'empresa et demana molts diners per entrar? Podria ser una estafa. Et demana poc? Podria ser seriosa. A canvi de què? De formació, de productes, d'una botiga virtual? Has d'estar assabentat de tot plegat abans d'entrar i no perdre diners encara que siguin pocs.

2. Objectiu o enfocament de la companyia. L'empresa busca reclutar gent i més gent a sota teu o en nivells inferiors? Està enfocada d'aquesta manera? Si és així podria ser un frau clarament. O bé està enfocada en vendre un producte o servei i t'avisa de les dificultats del negoci?

3. Qui guanya més diners? Com està fet el pla de guanys de l'empresa per a cada soci o representant? L'empresa sempre afavoreix el de sobre? O permet, mitjançant l'esforç i la creació d'una xarxa, d'un equip, guanyar-te bé la vida mitjançant formació i esforç encara que hagis començat més tard? En el primer cas, si sempre s'afavoreix més el de dalt que cap altre, podria ser clarament una estafa en piràmide. Compte. En canvi, si s'afavoreix el que s'esforça més podria ser un cas clar d'empresa seriosa multinivell.

4. Hi ha un producte o servei per vendre? Si no hi ha producte o simplement hi ha participacions o coses poc clares, podria ser una estafa clarament. En canvi, quan hi ha un producte de qualitat o un servei de qualitat, podem estar davant d'una empresa seriosa.

5. És fiable la companyia? Sí no ho és, és a dir, si no té seu social, si no saps quan et pagarà, si no té bona reputació, si no hi ha l'aigua clara, si no té una web que clarifica la seva visió i la seva manera de procedir, podria ser una empresa frau. En canvi, si l'empresa és seriosa oferirà en la seva pàgina web informació sobre tot el que fa, sobre el seu compromís social, sobre com es recolza, sobre la seva història, sobre si paga cada setmana, cada més o anualment, sobre la seva estratègia d'expansió...

6. Com és el producte o servei? Si no és de qualitat o és exageradament car o no té mercat o té massa competència, podria ser una estafa per a tu o podria tractar-se d'una empresa frau. En canvi, si el producte o servei és bo, el seu preu és raonable i compta amb les garanties suficients, pot tractar-se d'una empresa seriosa i digna de qualsevol persona.

7. Com ens presenta el futur l'empresa? Si ens el presenta com que ens farem milionaris sense treballar en 6 mesos, malament. En canvi, si ens presenta un pla de formació i d'acció, si ens presenta les dificultats, si ens diu que a més de l'equip i d'un bon producte i servei cal que hi posem un 90% d'esforç i un 10% de talent, podria tractar-se d'una empresa seriosa multinivell.

En definitiva, ull amb els fraus i ànims i confiança amb les empreses serioses multinivell, que n'hi ha moltes i molt bones per a aquests temps de crisi dels negocis tradicionals i en els que tanta gent no troba feina.

Per qualsevol dubte podeu contactar amb mi.

jacolomes@gmail.com - www.jacolomes.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada