dilluns, de juliol 16, 2012

Entrevista líder Renovació Carismàtica José Antonio Godina


Entrevistem a José Antonio Godina Miñana, un dels líders de la Renovació Carismàtica Catòlica a Catalunya pel voler de Déu. José Antonio és membre del grup "La nostra Senyora del Sagrat Cor". La Renovació Carismàtica Catòlica és un moviment de l'Església que va començar fa més de 40 anys en diferents corrents cristianes. També en el catolicisme. A Catalunya fa dècades que existeix i poc a poc va creixent a la llum de l'Esperit Sant, renovant el cor de moltes persones per a major glòria de Déu.

El proper setembre La Renovació Carismàtica Catòlica a Catalunya celebrarà l'assemblea anual número 36. Per tant, des del 1977 que se celebra aquesta reunió a Barcelona. Aquest any el lema serà "Cura Senyor!" i es comptarà amb la presència del P. Jaume Kelly, que prega pels malalts. Es celebrarà a la "Fundació Balmesiana", al carrer Duran i Bas, 9 (Barcelona), els propers 22 i 23 de setembre de 2012.



1 - José Antonio, com esteu preparant la propera assemblea? Què és una assemblea de la Renovació a Catalunya? Com es distribueix? Què es fa?

L'Assemblea anual a Catalunya és una trobada entre els germans de la Renovació i una
invitació a conèixer aquest corrent de gràcia. Bàsicament consisteix a proclamar la Paraula de Déu. Tenim tres ensenyaments durant els dos dies, Adoració al Santíssim i Eucaristia. Sense oblidar el sagrament de la reconciliació. Disposem de guarderia per als més petits i un servei de llibreria. Com a anècdota anual he de dir que sempre comencem l'Assemblea amb poquíssims mitjans econòmics. Però també, sempre, cobrim les despeses i encara sobra alguna cosa, gràcies a Déu. Aquest any tenim com a predicador al P. Jaume Kelly, M.S.C.

2 - L'any passat una jove va ser guarida per Jesús. Com va ser la sanació?

Va succeir durant la nostra Assemblea Nacional, l'any passat, a Madrid. Va estar amb nosaltres
el P. Jaume Kelly MSC, el mateix que vindrà aquest any a la nostra Assemblea de Catalunya. I
transcric el testimoni de la Sara. Ha passat un any i la vam veure en perfectes condicions, alegre i feliç.

"Als 17 anys em van ingressar en un hospital i em van fer una punció lumbar. Va ser un error
mèdic. Em vaig quedar sense forces a la cama esquerra. Tampoc tenia equilibri. Caminar amb crosses em suposava tant esforç que anava en cadira de rodes. Vaig estar així més d'un any i mig. Va ser un temps de sofriment, però també de confiança en Déu. Molts germans havien resat per mi. El pitjor de tot és que no hi havia un diagnòstic, els metges no sabien exactament el que em passava. Jo anava a rehabilitació, simplement per no perdre més força a les cames."

"En nom de Jesús, camina"
"El pare Kelly va pregar per mi, imposant les mans", va explicar la Sara. "Em va preguntar si jo creia que el Senyor em podia curar. Jo li vaig dir: "sí, sens dubte". Em va prendre de les mans i em va dir: "Sara, en nom de Jesús, aixeca't i camina." I va ser com si jo veiés en ell la mirada de Jesús, que fos ell mateix qui em deia: "Confia en mi, anem a caminar ". I vaig saber que estava guarida. I llavors vaig donar un pas, després un altre, i un altre, i vaig caminar. No queia! Ho havia esperat tant de temps! I el pare Kelly em deia: "bé, poc a poc" però jo pensava "no, jo a córrer i que no em pari ningú!" I segueixo caminant, sempre amb el Senyor ".

3. - Recorda algun cas de curació que tingui gravat especialment en el seu cor?

En tinc dos. El meu propi i un altre en una trobada a Castelló amb el P. Tardif. A Castelló, i després de pregar pels malalts, el P. Tardif li va dir a un jove que estava assegut en una cadira de rodes: "Aixeca't i vine cap aquí". Ell així ho va fer, amb dificultat però amb decisió. Al cap d'uns anys, un sacerdot dels MSC que es trobava aquell dia en aquesta celebració, el P. Aloma, em va comentar que havia trobat a la mare del jove i que el seu fill es trobava perfectament.

El meu testimoni és també de curació física, però el més important per mi va ser la sanació espiritual. Pot llegir-se a internet aquí.

4 - A Catalunya hi ha 40 grups de la Renovació Carismàtica Catòlica. Com neix un grup?

El naixement d'un grup d'oració és una cosa difícil d'explicar. Pot ser la voluntat de diverses persones d'unir-se en oració, en l'espiritualitat de la Renovació Carismàtica Catòlica. A mi em va passar una cosa molt curiosa sobre això. Estava trucant per telèfon a diverses comunitats religioses per veure d'aconseguir allotjament per a les persones que venien a l'Assemblea. I una de les respostes va ser: Vol vostè obrir un grup en la nostra Comunitat? És clar, vaig dir que sí. Però no sempre és així, naturalment. Altres vegades ens criden per dir-nos que en tal lloc es reuneixen diverses persones a pregar i que volen obrir un grup. Després s'ha de parlar amb els rectors, si el grup està en alguna parròquia, perquè és la nostra prioritat estar en comunió amb l'Església. I és l'Esperit Sant el que ho suscita.

5 - A la pàgina web de la Renovació Carismàtica Catòlica a Catalunya hi ha una relació de les parròquies catalanes que tenen un grup i del dia de la reunió setmanal. Sabem que estan obertes a tothom que hi vulgui assistir, però, què es fa en aquesta reunió? Quant dura?

Comencem amb la Lloança, que sol durar una mitja hora. Invoquem la presència del Esperit Sant. Solem tenir un petit ensenyament i després la lectura de la Paraula de Déu. Al final les peticions al Senyor i si cal intercedim per algú que ho demani. Tot molt senzill, com són les coses de Déu. La reunió del grup sol durar una hora i mitja.

6 - Com va conèixer la Renovació Carismàtica Catòlica?

Vaig conèixer la Renovació fa uns 22 anys quan la meva vida espiritual estava per terra, així com la meva vida personal. Explico tot això en el meu testimoni.

7 - El Pare Emiliano Tardif va ser un dels grans apòstols de Jesús i un dels grans
testimonis del segle XX que Jesús és viu avui i segueix actuant. Va conèixer al Pare Tardif?

Vaig tenir la sort que em presentessin al P. Tardif en una trobada a Castelló. També el vaig veure
en la meva primera Assemblea Nacional, a Madrid, a la Casa de Camp.

8 - Ja per finalitzar Vol afegir alguna cosa més? Quin missatge donaria al lector d'aquesta entrevista?

El missatge és que Jesús és viu i ressuscitat i que és l'amic que mai falla. També em quedo amb les paraules de Joan Pau II sobre la Renovació Carismàtica Catòlica:

«Gràcies al moviment carismàtic, molts cristians, homes i dones, joves i adults, han redescobert Pentecosta com realitat viva i present en la seva existència quotidiana ... Desitjo que l'espiritualitat de Pentecosta es difongui en l'Església, com empenta renovat de pregària, de santedat, de comunió i d'anunci »

-Joan Pau II, 29 maig 2004

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada